[counter] 

Antal hemsidesvisningar sedan starten mars 2012 

V85 Lördag 27 Juni Bergsåker

 

 

ANDELSSPEL IDAG?

ATG Tillsammans i samarbete med Torsviks Tobak och Min Andel: 

Andelsspelet John Wark kostar 133kr och säljs i max 12 andelar,

12 Andelar

Senaste spelet

 

 

 

 

Travstugans V85-Tips:

 

 

 

Travcash V85-tips:

 

 

 

 

 

Söker du en jämförelsetjänst för casino utan licens kan du besöka Goplay för mer information.

 

Alla casinon och spelbolag (för trav) med svensk licens kan enklast hittas på casinomedsvensklicens

 

 

 

 

Travmasen o alltid trevlige Olle Goop (RIP)

"Samma klädsmak"

Utskriftsvänligt gratisprogram:
V85 Bergsåker 27 Juni

 

 

Joakim Elfving-2.jpg

Foto: LARS JAKOBSSON / TR Bild.

Inför V85®® (jackpot): Spännande lördag för Elfving med dubbla E3-finalister – "Stort för mig"

Publicerad: 2026-06-22  17:00

Senast uppdaterad: 2026-06-22  17:14


För två år sedan hade Joakim Elfving med två egentränade hästar i E3-finalerna varav Phantom Express blev tvåa. På lördag är det dags igen när den framgångsrike Romme-tränaren återigen har två inkvalade treåringar i miljonloppen. Jättetalangen City Slicker övertygade stort vid segern i försöket och har fått ett drömläge med innerspår i finalen.
– Han är jäkligt bra och Bergsåker är bästa banan att ha innerspår på. Hästen är snabb ut och det blir väldigt spännande, säger Joakim Elfving.

På lördag smäller det på Bergsåker som bjuder på en högklassig tävlingsdag med STL-finaler och framförallt E3-finaler. Dessutom är V85®® kryddad med en jackpot och det finns 35 miljoner kronor som väntar på en ensam vinnare med åtta rätt. Joakim Elfving firar fina framgångar med sina hästar och har visat att han är mycket duktig med att träna fram unghästar till de stora loppen. För två år sedan hade han med Phantom Express och Unique Princess i E3-finalerna för hingstar respektive ston, och där Phantom Express var mycket duktig som tvåa och tjänade en miljon kronor. Phantom Express har fortsatt att tävla mycket framgångsrik och var med i såväl Kriteriet som i Derbyt och har sprungit in närmare fyra miljoner kronor.
Nu har Joakim Elfving tagit fram nya talangfulla individer och på nytt kvalat in två hästar till E3-finalerna. I stoavdelningen har han med Aperfectsavior som var trea i sitt uttagningslopp. Och i klassen för hingstar och valacker har Elfving en av förhandsfavoriterna i City Slicker som vann sitt uttagningslopp i imponerade stil och tog tredje raka segern.
– Det är jätteroligt att ha två hästar med i E3-finalerna igen. Det är verkligen stort för mig att ha en i varje avdelning, säger Joakim Elfving.

”Är en väldigt mysig häst som aldrig gjort ett dåligt lopp”
När det gäller City Slicker så tävlade han mycket framgångsrikt redan i fjol som tvååring och vann stora lopp som Breeders Crown och Svampen. I år har segrarna fortsatt och han vann bland annat Vårfavoriten på Solvalla och kommer nu med tre raka segrar. Han har redan sprungit in drygt 1,3 miljoner kronor.
– 1 City Slicker (V85-5) är en väldigt mysig häst som jag gillade från dag ett och han har varit mycket tidigare än vad exempelvis Phantom Express var. Man kände tidigt att han kunde starta redan som tvååring och det är en lätt häst att jobba med och som utvecklas hela tiden. Precis som Phantom Express gjorde så går han med järnskor och fast huva och vanlig vagn så det finns flera växlar att dra framåt hösten. Han har väldigt fin inställning och vill bara göra rätt för sig. Han har faktiskt aldrig gjort ett dåligt lopp, menar Elfving.

”Blev väldigt förtjust i hästen direkt”
Romme-tränaren hittade City Slicker hos uppfödaren på Gotland som ettåring och gillade vad han såg.
– Han gick på bete och jag blev väldigt förtjust i hästen direkt. Sedan var jag där och tittade på honom flera gånger under sommaren och sedan bjöds han ut på auktion. Jag själv hade lite köpstopp just då eftersom jag hade några andra hästar jag skulle sälja och det var inte läge för mig att köpa en häst till just då. Han är efter King City och det blev inte några höga bud så han ropades tillbaka på auktionen.
– Men Lennart Ågren som är uppfödare visste att jag hade varit så intresserad och tittat på hästen flera gånger. Han frågade mig om jag ville träna honom och det blev jag väldigt glad över. Resten är som en saga och det är samma uppfödare som till Phantom Express Lena Martell och det är på hennes gård på Gotland som hästarna har vuxit upp. Det var på så vis som jag fick kontakt med City Slicker och även treåringsmärren Aperfectsavior är uppfödd av Lena Martell och Stall ZENO AB. Så Lena är en stor bidragande orsak till framgångarna med unghästarna de senaste åren.

Vad säger du om försöket till E3 som han vann?
– Han ju jäkligt bra. Det kom en jädra skur precis innan så banan var nog inte så lättsprungen. Han kördes fram i dödens och fick springa på ordentligt sista varvet och avgöra till slut. Han var jätteduktig och är väldigt allround. Han går bakifrån och i ledningen och nu kunde han vinna från utvändigt om ledaren. Det har verkligen varit en bra utvecklingskurva på honom hela året.

”Bergsåker är bästa banan att ha innerspår på”
När det var dags för spårlottningen fick Joakim Elfving välja som trea och till sin stora glädje såg han att innerspåret fortfarande var ledigt.
– Jag stod bara och hoppades att de skulle ropa upp mitt nummer så jag skulle kunna gå och sätta dit hästens namn på spår ett. Just innerspåret på Bergsåker är superbra och det är den bästa banan man kan ha innerspår på. Det tyckte även Örjan och det var förvånande att det inte togs tidigare. Hästen öppnar mycket bra och målsättningen är förstås att hålla ledningen.
– Allt har varit bra efter försöket och jag har varit ute och kört honom idag (måndag) och han var jättefin. Det är klart att jag måste ha bra feeling nu när vi har så fina förutsättningar. Sedan gäller det att hästen har sin dag och det är bara att hoppas att han har det som han brukar ha. Då är han med långt framme och det inga ändringar, säger Joakim Elfving.

”Kommer att ha en bra sudd på kontot när året är slut”
Succétränaren har som sagt även Aperfectsavior med i E3-finalen för ston efter att hon var trea i sitt försök.
– 10 Aperfectsavior (V85-2) är en fin Readly Express-märr som egentligen inte har varit så tidig men hon har gjort det bra på tävlingsbanan och tagit små steg framåt hela tiden. Hon har utvecklats med loppen och det var väldigt nära att hon fick rygg på ledaren i kvalet och då hade hon nog varit tvåa i mål. Det är små marginaler. Från det här läget med bakspår måste hon ha otroligt mycket tur men kommer hon bara till så gör hon inte bort sig. Barfota fram var ett plus senast och det blir samma igen. Dessutom ska hon eventuellt gå med ett par rycktussar i finalen. Det här är en häst som vi hela tiden har sagt att när vi summerar året så kommer hon att ha en bra sudd på kontot. Jag gillar hästen och hon kommer att bli bra. Hon är stark och börjar bli rätt så snabb i benen så det finns mycket utveckling i henne.

”Jättebra form – alla växlarna sparade i mål senast”
Joakim Elfving har ytterligare två hästar till start i V85 och berättar följande information om dessa.
– 4 Pedal To D’Metal (V85-1) har haft bra form länge och gjort bra lopp varje gång. Inför under elitloppshelgen hade han inte startat på sex veckor och då tog han sig en liten galopp och tappade mark men fullföljde bra. Senast hamnade han sist och det blev ingen fart på loppet och han avslutade mycket bra. Det var omöjligt att ta något till slut i de farterna och han hade alla växlarna sparade i mål. Nu har han fått ett bättre läge men vi kommer inte att kunna köra med barfotabalans den här gången. Men det blir lätta aluminiumskor istället och från ett bra läge tror jag att han kommer att vara långt framme, även om det är en stentuff final
– 10 Havana Heaven (V85-4) har haft jättebra form och det var kul att hon fick vinna senast i ett lite större lopp och äntligen få betalt. Hon hade gjort många fina insatser innan dess och varit tvåa flera gånger. Det är en märr som har utvecklats hela tiden men hon behöver bli snabbare i benen. Hon tar små steg hela tiden och gillar den långa distansen här. Men hon möter en riktigt bra konkurrent i La Yuca som står bakom oss men de andra hästarna tycker jag att hon matchar. Hon kommer att tävla optimalt med barfota runt om och med blinkers-huvudlag.

 

Daniel Redén vinkar till publiken.jpg

Daniel Redén. Foto: Lars Jakobsson/TR Bild

Inför V85®® (jackpot): Drömvinst eller semesterkassa – Redéns kvintett central i miljonjakten

Publicerad: 2026-06-23  16:02


En jackpot hägrar när Bergsåker arrangerar V85®® på lördag. Oavsett om man går för drömvinsten eller vill dryga ut semesterkassan är Daniel Redéns hästar högintressanta.
- Läget blev mycket bra då han är kvick bakom bilen, säger Solvallatränaren om möjlige ”spets och slut-hästen” Brother Day.

Midsommarhelgens V85 i Kalmar blev en favoritbetonad historia och då femrättspotten frös inne väntar nu en jackpot i Sundsvall. Enligt prognosen kommer 35 miljoner kronor att fördelas till alla med åtta rätt, och mycket talar för att en eller flera Daniel Redén-hästar kommer ta plats i den rätta raden. Solvallatränaren har en kvintett till start och den i gänget som ser ut att få störst förtroende av spelarkollektivet är La Yuca (V85-4).
- Hon tangerade det svenska rekordet senast men fick för långt fram till vinnaren. Hon gjorde ett väldigt bra lopp och såg fin ut i måndagsjobbet, så hon kommer att göra ett bra lopp, säger Daniel Redén till stallzet.se.
Det femåriga toppstoet startar med 40 meters tillägg över grunddistansen 2 640 meter.
- Det är alltid svårt att runda till seger från dubbla tillägg men uppgiften ser ändå passande ut och hon bör segerstrida.

Perfekta förutsättningar
Brother Day (V85-8) kommer också att vara väl påpassad av spelarna. Han föll senast med flaggan i topp efter ett tungt lopp.
- Han gjorde ett kanonlopp senast och hade nog vunnit om han inte rumplat till lite 75 kvar. Han är i en bra fas och såg stark ut i måndagsjobbet, säger Daniel Redén.
Till skillnad från La Yuca kommer Brother Day att vara med i den främre träffen direkt. Senast utmanade han Eagle of Oak i startrusningen från spår sju. Den här gången är det Brother Day som har innerspår och Eagle of Oak som har spår sju. Med andra ord talar mycket för att Brother Day kan leda loppet från start till mål.
- Läget blev mycket bra då han är kvick bakom bilen. Det ser intressant ut.
Även Last Cool Cash (V85-3) tillhör spetsaspiranterna från spår tre bakom bilen, och att formen är god visade han när han senast spurtade till seger från fjärde par utvändigt efter startgalopp.
- Han blev ivrig utanför doseringen och slog ihop och galopperade, men visade att han vill trava då han ställde sig snabbt. Avslutningen var sedan femstjärnig och det är en väldigt kapabel häst som hittat sig själv allt mer. Läget blev bra och han är både snabb och stark, så det blir spännande att se vad han kan göra.

”Ska vara bra på lördag”
Poleposition (V85-6) tävlade senast barfota runt om för första gången och från ledningen gick han undan till enkel seger. Den här gången drog han startnummer elva bakom bilen men han ska på nytt springa utan skor och med amerikansk vagn, och Daniel Redén tror på en bra prestation.
- Han var en av få som vann från ledningen senast i Gävle och han gjorde det riktigt bra. Nu har det blivit lite långt mellan starterna men han brukar inte behöva lopp i kroppen, utan ska vara bra på lördag. Han tränade fint i måndags.
För dem som inte nöjer sig med ett rejält tillskott i semesterkassan, utan siktar på de riktigt stora pengarna, kan D’Artagnan Face (V85-7) vara intressant. Hästen kommer inte bli hårt betrodd men på ny balans från spår fyra bakom startbilen kan han vara ett skrällbud.
- Det blev tufft mentalt för honom senast, att gå utvändigt hela loppet, och han galopperade tyvärr in i sista sväng. Rikard (Skoglund) tyckte annars att han var lugnare än tidigare och det är ju positivt att ta med sig till det här loppet, och förhoppningsvis kan han undvika dödens den här gången. Han tränar som han ska och läget bakom bilen passar också fint. Troligtvis testar jag barfota bak den här gången.